روش تشخیص شارژر موبایل اصلی و تقلبی

همانطور که میدانید اصل بودن شارژر موبایل علاوه بر افزایش سرعت شارژ ، باعث افزایش طول عمر باطری می گردد. علاوه بر این استفاده از شارژر های کیفیت پایین و یا High Copy باعث وقوع صدمات جدی برای گوشی تلفن همراه خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم نحوه شناسایی شارژر اصلی را از شارژر تقلبی برای شما به اختصار شرح دهیم.

فرق بین شارژر اصلی و تقلبی را از کجا متوجه شویم؟

روش  های زیادی برای تشخیص شارژر اصلی از شارژر فیک وجود دارد که در اینجا به چند روش اصلی آن بسنده می کنیم. با این امید که خریداران گرامی در هنگام خرید، با رعایت نکات ذکر شده، به بهترین انتخاب دسترسی داشته باشند.

  1. استفاده از دستگاه آمپر سنج USB
  2. استفاده از نرم افزار تست شارژر
  3. وزن گیری شارژر
  4. استفاده از آهن ربا

تست شارژر با آمپر سنج USB

نکته مهم در تست شارژر توسط دستگاه آمپر سنج این است که بدانیم هر دستگاه تلفن هوشمند ، با توجه به باطری داخلی خود نیاز مند آمپر متفاوتی می باشد. به عنوان مثال بهترین توان خروجی  شارژر برای گوشی Samsung Galaxy Note 5 معادل 2 آمپر می باشد. پس طبیعتا شارژر اصلی این گوشی بایستی پس از ارتباط با برق شهری 220 ولت جریانی معادل 5V-2A به گوشی انتقال دهد.

لذا جهت تست شارژر توسط آمپر سنج پس از بررسی مدل گوشی ، دستگاه آمپر سنج USB را به درگاه  یا پورت USB شارژر مرتبط نمائید بلافاصله روی صفحه دیجیتال دستگاه ، با دو عدد که نشانگر ولت و آمپر خروجی شارژر هستند روبرو خواهید شد، شما بایستی جریانی معادل استاندارد تعریف شده برای همان مدل دریافت کنید تا پروسه شارژ با بالاترین سرعت و با حداقل آسیب به باطری گوشی انجام پذیرد.

دستگاه آمپر سنج شارژر

تست شارژر با نرم افزار

نرم افزار های بسیاری برای بررسی جریان ورودی از درگاه شارژ وجود دارد که تمامی این نرم افزار ها دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می باشند. یکی از این اپلیکیشن ها که به راحتی در گوگل پلی و اپ استور در دسترس می باشد، اپلیکیشن Ampere است که در فضایی بسیار ساده  و به راحتی می توانید آمپر ورودی گوشی هوشمند خود را رویت کرده و بهترین شارژر را برای دستگاه خود انتخاب نمائید.

بررسی وزن شارژر اصلی

شارژر اصلی از در مقایسه با شارژر High Copy  ویا شارژر Fake از وزن بالاتری برخوردار است. این امر به وضوح ، حتی بدون استفاده از ترازو هم قابل احساس می باشد. کافیست که وزن هر دو شارژر را توسط دست اندازه گیری نمائید. لازم به ذکر است که علت بیشتر بودن وزن شارژر اوریجینال استفاده از چیپ ست کامل و اصلی روی برد شارژر و همچنینی سیم پیچی پر حجم هسته شارژر می باشد.

البته در نظر داشته باشید که در بعضی از مدل های غیر اوریجینال ، جهت سنگین به نظر آمدن شارژر ، شرکت های کپی کار از یه قطعه سرب استفاده می کنند. لذا عامل سنگینی یا سبکی به تنهایی نمیتواند دلیل محکمی بر اصلی بودن یا تقلبی بودن شارژر باشد.

استفاده از آهنربا جهت تشخیص اصل بودن شارژر

یکی دیگر از تفاوت های شارژر اصلی و شارژر متفرقه ، مواد استفاده شده در ساختار داخلی شارژر می باشد. از آنجا که فلز مس یک هادی بسیار عالی برای جریان الکتریسیته است، شرکت های معتبر از این فلز در ساخت قطعات خود استفاده می کنند. ولی شارژر های تقلبی در اتصالات خود از آهن استفاده می کنند.

پس طبیعتا یکی از راه های تشخیص شارژر تقلبی از شارژر اصلی آهن ربا می باشد. با این توضیح که آهن ربا به شارژر اصلی نمی چسبد.بنابراین به راحتی می توان با استفاده از یک آهنربا، تفاوت بین شارژر اوریجینال و شارژر غیر اوریجینال را متوجه شد.

در ویدئوی زیر می توانید مراحل تست شارژر را ملاحظه نمایید.

[aparat id=”XurI3″]