تکنولوژی اسکرین میرورینگ screen mirroring چگونه کار می کند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Screen mirroring چیست؟

اسکرین میرورینگ یک تکنولوژی جدید می باشد که اجازه می دهد تصاویر روی تلفن هوشمند، تبلت و کامپیتر شخصی خود را به صورت “آینه ای” در صفحه تلویزیون خود ، بدون استفاده از سیم ،مشاهده نمائید.

تکنولوژی Screen Mirroring به کاربران اجازه می دهد تا به صورت بسیار مفید، ویدئو ها، نظرات کاربران،صفحات وب سایت ها را روی صفحه نمایش برای افراد نمایش دهد. در حقیقت Screen Mirroring یک راه ساده جهت این است که صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید.

پروسه Mirroring نیاز مند سخت افزار و نرم افزار (اپلیکیشن) مناسب  می باشد تا انتقال تصویر بدون کوچکترین افت کیفیت و کمترین تاخیر ، انجام شود.

 

 

 

Screen Mirroring چگونه کار می کند؟

در این بخش میخواهیم توضیح بدهیم که انتقال آینه ای در روش اسکرین میرورینگ به چه ترتیبی انجام می شود.

انتقال صدا و تصویر در این روش توسط امواج Wi-fi انجام می گردد.البته در این روش شما نیاز به داشتن مودم ندارید و دستگاههای میرورینگ دارای دانگل وای فای می باشند. بنابراین با توجه به پهنای بالای باند وای فای، انتقال صدا و تصویر با کوچکترین LAG  و Delay انجام خواهد شد.

دستگاه های میرورینگ در بازار با توجه به استفاده از درگاه HDMI به دانگل اچ دی ام آی نیز معروف می باشد.

 

روش نصب دانگل HDMI

 

دانگل های اچ دی ام آی دارای برند ها و اشکال گوناگونی هستند ولی خوشبختانه اکثریت مدل های دانگل اچ دی ، روش نصب مشابهی دارند.

جهت نصب دانگل HDMI  در ابتدا دستگاه فرستنده را به پورت HDMI مرتبط نمائید از آنجا که دانگل اچ دی ام آی نیاز مند منبع تغذیه می باشد، توسط کابل USB موجود در بسته بندی دستگاه ، برق آن را تامین نمایید.(می توانید از پورت USB پشت تلویزیون استفاده کنید)

در این مرحله توسط ریموت کنترل تلویزیون، مشخص کنید که دستگاه به کدام درگاه (به عنوان مثال HDMI 2) مرتبط شده است. در صورتی که انتخاب درست را انجام داده باشید، صفحه پیش فرض دستگاه در صفحه تلویزیون به شما نمایش داده خواهد شد.

 

 

 

حالا در این مرحله در منوی کشوئی بالای گوشی هوشمند خود (Android) گزینه Smart View را انتخاب نمایید. بلافاصله دستگاه شروع به جستجو جهت پیدا کردن دانگل HDMI خواهد کرد. پس از پیدا شدن نام دستگاه ، آنرا انتخاب کرده و در صورت نیاز به رمز عبور یا Password ، احتمالا می توانید از صفحه پیش فرضی که روی  تلویزیون در حال نمایش است ، رمز عبور را پیدا کنید.بلا فاصله پس از مرتبط شدن دستگاه ، شما می توانید تصویر گوشی خود را روی صفحه نمایشگر مشاهده نمایید.

نکته:در سیستم های IOS و در آندروید های قدیمی واحتمالا گزینه Smart view وجود نداشته باشد ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که شرکت های تولید کننده دانگل اچ دی ام آی ، نرم افزار مربوط به اتصال این دستگاه ها را به رایگان در اختیار خریداران محترم قرار داده است. که در اکثریت دانگل های HDMI شما می توانید با اسکن کردن QR Code موجود در صفحه پیش فرض، نرم افزار رایگان Mirror Screen را به راحتی دریافت نمائید.

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]